Turystyka biznesowa w Polsce

Pojęcie turystyki biznesowej oznacza, że cel podróży danej osoby związany jest z wykonywanym przez nią zawodem, natomiast sam wyjazd nie ogranicza się jedynie do wypełniania obowiązków. Często jest to również okazja do rekreacji, poznawania nowych miejsc i nowych osób, a zatem – łączenia interesów z rozrywką i integracją.

Turystyka biznesowa stanowi obecnie znaczny odsetek ruchu turystycznego w wielu krajach. W przypadku hoteli w Hiszpanii, Niemczech, czy Wielkiej Brytanii, jest ona wręcz podstawą działalności. Generowany przez turystykę biznesową zysk jest nierzadko istotnie wyższy niż ten pochodzący z pobytów wakacyjnych wczasowiczów. Turystyka biznesowa przybiera na znaczeniu również w Polsce. Procesy globalizacyjne i umiędzynarodowienie polskiej gospodarki spowodowały, że kraj staje się z roku na rok coraz popularniejszym celem odwiedzin zagranicznych przedsiębiorców. Podczas takich wizyt organizowane są seminaria, konferencje i kongresy (często z udziałem kilkuset osób), szkolenia i kursy, targi branżowe, a także inne imprezy wystawiennicze.

Rozwój turystyki biznesowej w Polsce pozytywnie wpływa na jakość usług oferowanych przez hotele, które konkurują między sobą w zdobywaniu tego rodzaju turystów. Co więcej, często właściciele obiektów oferujących usługi hotelarskie wyodrębniają departamenty odpowiadające jedynie za organizację konferencji i imprez firmowych. Coraz większa popularność turystyki biznesowej wpływa również korzystnie na rozbudowę infrastruktury w dużych miastach. W Warszawie, Krakowie, czy Wrocławiu powstaje wiele nowych hoteli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *