Pojęcie turystyki biznesowej

O turystyce biznesowej mówi się w sytuacji, kiedy wyjazd osób podróżujących w celach służbowych nie ogranicza się jedynie do wypełniania swoich obowiązków. Termin ten oznacza więc łączenie interesów z rozrywką poprzez korzystanie z infrastruktury turystycznej danego miejsca. Turystyka biznesowa umożliwia zatem nie tylko zaprezentowanie swojej firmy czy pozyskanie nowych klientów, ale stwarza również okazję dla pracowników przedsiębiorstwa do integracji, rekreacji, poznawania nowych miast i zabytków. Dzięki temu, ten rodzaj turystyki ma obecnie coraz większe znaczenie.

Termin turystyki biznesowej często uznawany jest za synonim podróży służbowej. Pojęcia te nie są jednak tożsame. Turystyka biznesowa dopuszcza zdecydowanie większą dowolność, co do miejsc spotkań – można je organizować w zasadzie w dowolnym miejscu, dlatego wyjazdy w praktyce często przybierają formę podróży grupowych, np. na imprezy integracyjne czy targi. Natomiast podróże służbowe odbywane są zwykle indywidualnie.

Porównując turystykę biznesową do turystyki krajoznawczej czy typowo rekreacyjnej, można zauważyć, że w przypadku osób podróżujących służbowo, zdecydowanie mniejsze znaczenie ma czynnik kosztów. Tego typu turyści często zatrzymują się w hotelach o wysokim standardzie, oferujących doskonałe warunki do wypełniania obowiązków zawodowych, ale także do spędzenia czasu wolnego. Co więcej, w przypadku turystyki biznesowej wyjazdy odbywają się przez cały rok. W przeciwieństwie do innych form turystyki nie istnieje tutaj zatem czynnik sezonowości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *