Formy turystyki biznesowej

Turystyka biznesowa to ogół podróży związanych z pracą zawodową lub interesami, podczas których, w czasie wolnym, osoby podróżujące zaspokajają potrzeby wypoczynku, rozrywki czy wzbogacania wiedzy, korzystając przy tym z infrastruktury turystycznej. Turystyka biznesowa jest jedną z najlepiej rozwijających się gałęzi turystyki, co w dużej mierze związane jest z rozwojem współpracy międzynarodowej krajów.

Struktura turystyki biznesowej jest bardzo rozbudowana. W ramach tej turystyki wyróżnia się różnorodne formy imprez, takie jak:
– kongresy, a zatem spotkania biznesowe z udziałem powyżej 200-250 osób, które organizowane są co kilka lat, a do ich obsługi
zaangażowanych jest wielu usługodawców, takich jak hostessy, fotografowie, czy tłumacze
– konferencje, czyli spotkania biznesowe, w których udział bierze do 200-250 osób
– targi, inaczej imprezy wystawiennicze, a więc miejsca sprzedaży produktów i usług firmy klientom indywidualnym lub przedstawicielom danej branży
– imprezy konsumenckie i inne podróże służbowe, np. pojedyncze delegacje służbowe
– imprezy motywacyjne, stanowiące nagrodę dla pracowników firm za dobre wyniki w pracy
– wyjazdy gratyfikacyjne, również będące formą nagrody za dobre wyniki, lecz często są to wyjazdy z najbliższą rodziną
– wyjazdy integracyjne, wśród których wyróżnia się wyjazdy wewnątrzfirmowe, z najważniejszymi partnerami lub prestiżowymi klientami
– szkolenia, mające na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych pracowników

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *